Studentinords rådgivningstjeneste er et lavterskeltilbud til alle studenter ved Nord universitet. Tjenesten er gratis og rådgiver har taushetsplikt.
Hva kan studentrådgiveren hjelpe deg med?
I løpet av studietida kan du oppleve situasjoner som kan være vanskelig å finne ut av på egen hånd. Til studentrådgiveren kan du komme med alle slags spørsmål og problemstillinger. Noen eksempler:
- Personlige utfordringer som relasjonsvansker, kjærlighetssorg, sosial mestring og stress.
- Studierelaterte vansker knyttet til motivasjon, forsinkelse, konsentrasjonsvansker, eksamensangst eller tidsplanlegging.
- Økonomiske forhold som studielån, gjeld og ytelser fra NAV.
- Andre utfordringer som rus, spiseforstyrrelser, angst eller depresjon.
Studentrådgiver kan også hjelpe deg med å komme i kontakt med det offentlige hjelpeapparatet, og tilrettelegge for samarbeid mellom hjelpeinstanser, studenten og universitetet.
Hvor og når er studentrådgiver tilgjengelig?
Studentrådgiver Britt Mari Åkenes er tilgjengelig tirsdager og torsdager kl. 9-15. Hun har kontor på rom B022 på Campus Helgeland. Bestill gjerne time på forhånd. Du kan også komme innom kontoret, eller ringe i åpningstiden.
Lang ventetid for samtale?
Hvis det er lang ventetid i Mo i Rana kan du booke samtale på Teams eller telefon med en studentrådgiver ved et av de andre studiestedene.
Se oversikt og book Teams eller telefonsamtale her.
Ønsker du å snakke med noen andre enn oss - eller trenger du hjelp i perioder vi har stengt - finnes det andre du kan kontakte.
Her finner du oversikt over andre hjelpeinstanser, blant annet Studenttelefonen.