Studentinords rådgivningstjeneste er et lavterskeltilbud til alle studenter ved Nord universitet. Tjenesten er gratis og rådgiver har taushetsplikt.
Hva kan studentrådgiveren hjelpe deg med?
I løpet av studietida kan du oppleve situasjoner som kan være vanskelig å finne ut av på egen hånd. Til studentrådgiveren kan du komme med alle slags spørsmål og problemstillinger. Det kan for eksempel være:
- Personlige utfordringer som relasjonsvansker, kjærlighetssorg, sosial mestring og stress.
- Studierelaterte vansker knyttet til motivasjon, forsinkelse, konsentrasjonsvansker, eksamensangst eller tidsplanlegging.
- Økonomiske forhold som studielån, gjeld og ytelser fra NAV.
- Andre utfordringer som rus, spiseforstyrrelser, angst eller depresjon.
Studentrådgiver kan også hjelpe deg med å komme i kontakt med det offentlige hjelpeapparatet, og tilrettelegge for samarbeid mellom hjelpeinstanser, studenten og universitetet.
FACE TO FACE, TELEFON ELLER TEAMS - DU VELGER
Ønsker du å treffe studentrådgiver i Stjørdal kan du booke en avtale for samtale på campus mellom kl. 9.00 og 14.30 på onsdager. I tillegg til samtaler på rådgivers kontor, kan du avtale en samtale på Teams eller telefon. Dette er tilgjengelig alle dager i uka. Finn den samtaleformen som passer for deg.
LANG VENTETID FOR SAMTALE?
Hvis det er lang ventetid hos rådgiver i Stjørdal kan du booke samtale på Teams eller telefon med en rådgiver på et av de andre studiestedene til Nord universitet.
Ønsker du å snakke med noen andre enn oss - eller trenger du hjelp i perioder vi har stengt - finnes det andre du kan kontakte.
Her finner du oversikt over andre hjelpeinstanser, blant annet Studenttelefonen.