Spørsmål om innlogging, innbetaling eller reservasjon?
Får du ikke logget deg på, ikke innbetalt, eller reservert vasketid? Her er noen tips som kan løse problemet.
Vanlige feilkilder ved innlogging
- Internet Explorer er den beste nettleseren å benytte, men de fleste andre fungerer også greit.
- Uansett hvilken browser som brukes, sørg for å ha oppdatert til nyeste versjon og at eventuelle nødvendige "plug-ins" er installert.
- MAC kan benyttes uten problem.
- I brukernavnet du har fått tildelt kan det være vanskelig å skille mellom 0 (null) og bokstaven O, og mellom 1 (en) og bokstaven I. Husk også å skille mellom store og små bokstaver.
- Brukernavnet kan legges inn med eller uten mellomrom.
- Når du er logget inn kan du gå inn på menypunktet «Konto» og endre brukernavn og passord til det du ønsker.
- Husk å legge inn epostadresse slik at du kan få tilsendt nytt passord hvis du glemmer dette. Bruk da glemt passord-funksjonen.
- Hvis du glemmer egendefinert brukernavn og passord, kan du alltid logge på med ditt opprinnelige brukernavn og passord.
Typiske problemstillinger relatert til betaling av vask:
Noen kortutstedere vil kreve identifisering med BankID ved innbetaling. De mest vanlige feilmeldingene som fremkommer når en betaling er avvist i vaskerisystemet er:
- «Feil kortnummer» - prøv på nytt
- «Kortet er utløpt» - benytt et annet kort som fortsatt er gyldig.
- «Feil CVV-nr.» - prøv på nytt. CVV-nr er de tre siste sifrene som vanligvis står skrevet inn i signaturfeltet på baksiden av kortet
- «Ikke dekning» - banken har avvist kortet fordi det ikke er dekning på kontoen.
Dersom disse tingene er ok, og det fortsatt ikke er mulig å gjennomføre innbetalingen anbefaler vi at du tar kontakt med banken din.