Spørsmål om innlogging, innbetaling eller reservasjon?

Får du ikke logget deg på, ikke innbetalt, eller reservert vasketid? Her er noen tips som kan løse problemet.

Vanlige feilkilder ved innlogging

  1. Internet Explorer er den beste nettleseren å benytte, men de fleste andre fungerer også greit.
  2. Uansett hvilken browser som brukes, sørg for å ha oppdatert til nyeste versjon og at eventuelle nødvendige "plug-ins" er installert. 
  3. MAC kan benyttes uten problem.
  4. I brukernavnet du har fått tildelt kan det være vanskelig å skille mellom 0 (null) og bokstaven O, og mellom 1 (en) og bokstaven I. Husk også å skille mellom store og små bokstaver.
  5. Brukernavnet kan legges inn med eller uten mellomrom.
  6. Når du er logget inn kan du gå inn på menypunktet «Konto» og endre brukernavn og passord til det du ønsker.
  7. Husk å legge inn epostadresse slik at du kan få tilsendt nytt passord hvis du glemmer dette. Bruk da glemt passord-funksjonen.
  8. Hvis du glemmer egendefinert brukernavn og passord, kan du alltid logge på med ditt opprinnelige brukernavn og passord.

Typiske problemstillinger relatert til betaling av vask:

Noen kortutstedere vil kreve identifisering med BankID ved innbetaling. De mest vanlige feilmeldingene som fremkommer når en betaling er avvist i vaskerisystemet er:

  • «Feil kortnummer» - prøv på nytt
  • «Kortet er utløpt» - benytt et annet kort som fortsatt er gyldig.
  • «Feil CVV-nr.» - prøv på nytt. CVV-nr er de tre siste sifrene som vanligvis står skrevet inn i signaturfeltet på baksiden av kortet
  • «Ikke dekning» - banken har avvist kortet fordi det ikke er dekning på kontoen.

Dersom disse tingene er ok, og det fortsatt ikke er mulig å gjennomføre innbetalingen anbefaler vi at du tar kontakt med banken din.

Relaterte artikler